Stäng

Köpvillkor

Allmänt

Endast kunder över 18 år och leverans endast till den adress kunderna är folkbokförda på. 

 

Sekretess, säkerhet och personuppgifter - GDPR

Som kund hos AgnesAmelia ska du alltid känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Med anledning av EU:s nya dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation, GDPR) anpassar och förtydligar vi vår integritetspolicy från och med den 25 maj 2018.

GDPR ställer högre krav på oss som företag, vilket vi ser positivt på, det innebär dock ingen märkbar skillnad för dig som är kund. Vi värnar redan om din personliga integritet och anser att det är viktigt att hålla en fortsatt hög skyddsnivå för dina personuppgifter.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter så som namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

AgnesAmelia kan komma att lämna ut dina personuppgifter till samarbetspartners såsom kreditupplysningsföretag, fraktbolag eller företag som tillhandahåller betallösningar på internet. Vid misstanke om otillbörligt användande av personuppgifter eller att vi behöver vidta någon form av åtgärd för att skydda våra intressen, kan personuppgifter komma att lämnas ut till myndigheter eller inkassoföretag.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig kan du begära att informationen rättas.

Priser

Anges i SEK inklusive 25 procent moms. Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter.

Leveranser och leveranstid

Vi sänder normalt dina produkter inom 1 arbetsdag om du valt faktura alternativt kortbetalning. Vid kampanjer kan leveranstiden i vissa fall vara något längre.
Efter genomförd beställning skickas en orderbekräftelse automatiskt ut till den e-postadress som angetts vid registrering.
Vi friskriver oss från eventuella förseningar utom AgnesAmelias kontroll.

Betalning

Kortbetalning
Betalning kan göras med VISA och MasterCard. Vi samarbetar med Svea kortbetalning som är en av Nordens ledande leverantörer av betaltjänster via Internet.

 

Faktura från Svea Ekonomi
Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Svea Ekonomis faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar 
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kronor samt dröjsmålsränta om 24 %. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. 

Fakturan mailas till den e-postadress ni uppgav vid köp.

 

Presentkort

Har du en presentkortskod skrivs denna in i kassan vid betalning.

Leveranssätt och leveranskostnad

Din order skickas som standard med DHL. Du kommer att få en avisering via sms eller mail där du ombeds att hämta ut ditt paket hos ett givet utlämningsställe. Observera att paket endast ligger kvar i 14 dagar och att det sedan skickas i retur. Gällande paket som inte hämtats ut förbehåller vi oss rätten att debitera kunden 200 SEK för returfrakt och administrativa kostnader.

Enhetsfrakt 69 kronor. Gratis frakt vid order över 800kr.

Transport

Upptäcker du vid mottagandet av dina produkter att försändelsen blivit skadad i transporten ska du omgående, men senast inom 8 dagar reklamera det till transportören eller till ditt utlämningsställe. Du ska behålla emballaget.
Skulle en produkt i din beställning bli skadad eller din leverans försvinna under posthanteringen ansvarar AgnesAmelia för detta. Reklamation angående detta skall göras till oss inom 14 dagar via e-post på info@agnesamelia.se.

Reklamationer

Innehåller din order en skadad alternativt fellevererad produkt kontaktar du AgnesAmelia omgående på info@agnesamela.se så får du en ny produkt eller den korrekta utan extra kostnad. Detta ska göras inom 14 dagar. För att få ersättning mailas bild in på felaktigt skickad alternativt skadad produkt. Skulle din produkt vara slutsåld får du dina pengar tillbaka om du inte vill ha något annat istället. AgnesAmelia löser inte ut produkter som återsänds mot postförskott eller efterkrav. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid eventuella tvister.

Öppet köp

Ångerrätt samt byte inom 14 dagar. I dessa ärenden kontaktar du oss via e-post på info@agnesamelia.se
innan du skickar produkten till oss. Vill du returnera en produkt står du själv för returfrakten och produkten ska då vara oanvänd samt i originalskick. Du ansvarar för att den ankommer till oss i helt skick. AgnesAmelia löser inte ut produkter som återsänds mot postförskott eller efterkrav.

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 artiklar 0 kr
Till kassan
Snabb leverans!